Mezuniyet sonrası kariyerlerini, Hidrojeoloji Mühendisliği ve Jeoloji Mühendisliğinin farklı alanlarında faaliyet gösteren kamu kurumları ve özel sektörde sürdürecek yetkin mühendisler ile lisansüstü çalışmalar yürütecek yeterlilik ve yetkinliğe sahip mezunlar yetiştirmek Hidrojeoloji Mühendisliği Programının eğitim amaçları olarak tanımlanmıştır.
Bölümümüz Hidrojeoloji Mühendisliği lisans programının eğitim amacı ve MÜDEK tarafından ön görülen asgari program çıktıları dikkate alınarak belirlenen program çıktıları aşağıda sunulmuştur.
PÇ-1. Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi kazanarak bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi kazanır.
PÇ-2. Karmaşık mühendislik problemlerini bilimsel yöntemleri temel alarak tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur.
PÇ-3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisine sahip olur; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır.
PÇ-4. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin bilimsel bakış açısı ile analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi kazanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.
PÇ-5. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
PÇ-6. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi ile bireysel çalışma becerisi kazanır.
PÇ-7. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır.
PÇ-8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
PÇ-9. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
PÇ-10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahiptir.
PÇ-11. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sağlar.